Ačiū, ką sakote – mes klausomės. Jūsų balsai padeda tobulėti
Dėkojame visiems 388 respondentams, kurie 2024 metų pabaigoje dalyvavo mūsų apklausoje. Jūsų atsakymai atskleidė ne tik gilų Jūsų įsitraukimą, bet ir pasitikėjimą mūsų siūlomomis edukacijomis bei ekskursijomis.
Net 383 žmonės (98,7 %) nurodė, kad rekomenduotų mūsų veiklas kitiems. Net 217 (64 %) respondentų dalyvavo tris ar daugiau kartų mūsų organizuotose edukacijose ar ekskursijoje. Apie trečdalis (35 %) lankytojų prie mūsų edukacijų ar ekskursijų prisijungė vieną ar du kartus, o tai yra potenciali auditorija, kurią verta skatinti sugrįžti per temų įvairovę ar patogesnį laiką.
Beveik 90 % respondentų įvertino mūsų veiklas puikiai arba labai gerai (361 iš 388 atsakymų). Net 72 % iš dalyvavusių tris kartus ir daugiau mus įvertino „Puikiai“. Tik keturi žmonės išreiškė neutralų vertinimą. Tai rodo itin aukštą pasitenkinimą mūsų edukacijomis ir ekskursijomis, o tobulinimo siūlymai kyla ne iš nepasitenkinimo, bet iš noro dar labiau pagerinti patirtį.
Iš apklausos duomenų pastebėta, kad kuo žmogus dažniau lankėsi mūsų edukacijose ar ekskursijose, tuo jis labiau įsitraukęs ir yra linkęs teikti konkrečius pasiūlymus, ką reikėtų tobulinti. Beveik visi apklaustieji pareiškė, kad rekomenduotų mūsų veiklas kitiems. Tai rodo itin aukštą pasitenkinimo lygį ir pasitikėjimą mūsų siūlomomis edukacijomis bei ekskursijomis – jos turi stiprų „rekomendacijų potencialą“.
Citatos iš Jūsų siūlymų:
- „Esame labai patenkinti edukacijomis vaikams, jos labai įtraukiančios. Norėtųsi kažko panašaus paaugliams – tokio pat lygio įsitraukimo, bet brandesnio turinio.“
- „Gal didinti savaitės dienų arba laiko įvairovę – dabar ne visi spėja sudalyvauti, nes dažnai edukacijos vyksta tik darbo dienomis.“
- „Labai įdomios paskaitos, mielai klausytume jų ir virtualiai – gal galėtumėte kartais pasiūlyti nuotolinį formatą?“
- „Tose kur buvau, buvo labai paviršutiniškos ir per greitai einama per temas. Trūko gilesnio pasakojimo apie asmenybes, detalių, istorinio konteksto.“
- „Būtų šaunu, jei atsirastų istorinių paslėptų detalių paieškos – pavyzdžiui, edukacija kaip žaidimas su užuominomis ar žemėlapiu.“
- „Jau pripratau prie labai informatyvių ir profesionaliai vedamų ekskursijų – būtų nuostabu, jei jos būtų siūlomos ciklais, pvz., „Vilnius per šimtmečius“ keliais etapais.“
- „Atsižvelgiant į tai, kad ekskursijos sutraukia daug žmonių, smagu būtų, jeigu jos vyktų dažniau. Kartais nepavyksta patekti.“
- „Būtų patogu, jei įvairuotų renginių savaitės dienos ir laikai – taip įvairesni žmonės galėtų dalyvauti, ne tik tie, kurie gali darbo metu.“
- „Visos lankytos ekskursijos buvo įdomios, įtraukiančios. Norėčiau daugiau teatro ar gyvų personažų – istorijos gyvai labai veikia vaikų vaizduotę.“
- „Galėtų būti du vedantys – vienas pagrindinis, kitas papildantis. Tai suteiktų gyvybingumo ir dinamikos pasakojimui.“
Dvidešimt penki Jūsų pasiūlymai dėl edukacijų
- Turinio kokybė ir įvairovė:
- Skatinti edukacijas apie įdomias Vilniaus pilių istorines asmenybes ir mažiau žinomus faktus.
- Rengti edukacijas ne tik vaikams, bet ir paaugliams, suaugusiems, senjorams – pagal amžiaus grupes.
- Pasiūlyti edukacijas su daugiau gylio – ne tik paviršutiniškai.
- Kurti edukacijas konkrečioms auditorijoms – pvz., moksleiviams, pedagogams ar užsieniečiams.
- Įtraukti temas apie kasdienį žmonių gyvenimą senovėje (pvz., valgymo įpročiai, buitis).
- Veiklos interaktyvumas ir įtrauktis:
- Organizuoti daugiau edukacijų su veiksmais – kad dalyviai ne tik klausytų, bet ir patys dalyvautų.
- Naudoti edukacijose praktinius užsiėmimus: lipdymą, kūrybines dirbtuves, istorinius žaidimus.
- Taikyti daugiau eksperimentų ar demonstracijų – pvz., kaip veikė viduramžių technologijos.
- Sensoriniai ir vizualiniai sprendimai:
- Įtraukti daugiau jutiminių elementų (garsų, kvapų, vaizdų, prisilietimų).
- Naudoti daugiau meno priemonių edukacijose – piešinius, muziką, teatrinius elementus.
- Stiprinti edukacijų vizualumą – rekonstrukcijos, iliustracijos, maketai.
- Technologijų integravimas:
- Kurti edukacines programėles ar naudoti planšetes edukacijų metu.
- Įdiegti interaktyvius ekranus ar QR kodų sprendimus informacijos pateikimui.
- Naudoti papildytą realybę ar virtualią rekonstrukciją istorijos atgaivinimui.
- Laiko ir trukmės pritaikymas:
- Planuoti edukacijas ir savaitgaliais – daug žmonių negali dalyvauti darbo dienomis.
- Siūlyti trumpesnes edukacijas (30–45 min) mažesniems vaikams.
- Pratęsti kai kurias edukacijas, kuriose daug informacijos – daugiau laiko refleksijai.
- Aplinka ir prieinamumas:
- Pagerinti garso kokybę edukacijose kupole ar gamtoje – naudoti mikrofonus.
- Užtikrinti pritaikymą žmonėms su negalia – takai, kėdės, informacija Brailio raštu.
- Renginių metu pasirūpinti nuo saulės ar lietaus apsauga (tentai, pavėsinės).
- Komunikacija ir organizavimas:
- Skelbti edukacijas socialiniuose tinkluose anksčiau – su aiškia informacija.
- Sukurti bendrą kalendorių ar grafiką edukacijoms keliems mėnesiams į priekį.
- Palikti vietos lankytojų atsiliepimams ir pasiūlymams po edukacijos.
- Vertinimas ir tęstinumas:
- Rengti edukacijų ciklus – kad dalyvis galėtų „aukti“ nuo pradedančio iki pažengusio.
- Po edukacijų siūlyti refleksijos ar vertinimo užduotėles (pvz., Kahoot, kryžiažodį).
Dvidešimt penki pasiūlymai dėl ekskursijų
- Temų įvairovė ir gylis:
- Siūlyti daugiau skirtingų ekskursijų temų.
- Rengti ekskursijas apie konkrečius laikotarpius ar temas (pvz., Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės karo menas).
- Įtraukti temines ekskursijas apie moterų istorijas, kasdienybę.
- Pristatyti giliau istorines asmenybes ir jų vaidmenį – ne vien faktus.
- Skirtingos auditorijos:
- Organizuoti ekskursijas tik suaugusiems – su gilesniu turiniu.
- Priderinti maršrutus šeimoms su mažais vaikais (trumpesnės, su žaidimais).
- Įtraukti paauglius – ekskursijos su iššūkiais ar slaptomis užduotimis.
- Laiko patogumas ir dažnumas:
- Siūlyti daugiau ekskursijų vakarais ar savaitgaliais.
- Kartoti sėkmingas ekskursijas kelis kartus – ne visi spėja iškart užsiregistruoti.
- Organizuoti sezoninius maršrutus – pavasario, rudens, žiemos.
- Gido darbo kokybė:
- Skatinti pasakojimą su emocija, gyvu ryšiu, be „sausų“ datų.
- Naudoti daugiau vaizduojamosios medžiagos – nuotraukų, piešinių.
- Įtraukti teatralizuotus personažus (istorinius veikėjus) į maršrutus.
- Grupių valdymas:
- Mažinti grupių dydį – didelėse grupėse sunku girdėti ir įsitraukti.
- Naudoti ausinukus ar mikrofonus didelėms grupėms.
- Sudaryti galimybę užsakyti privačias mažas ekskursijas.
- Technologijos ir žemėlapiai:
- Prieš ekskursiją pateikti dalyviui žemėlapį su pažymėtomis stotelėmis.
- Sukurti ekskursijų programėlę su papildoma medžiaga ar viktorinomis.
- Leisti naudoti QR kodus prie objektų – kad žmogus galėtų grįžti savarankiškai.
- Komunikacija ir informacija:
- Aiškiai ir iš anksto skelbti ekskursijų datą, laiką ir trukmę.
- Užtikrinti, kad informacija apie ekskursiją būtų ir svetainėje, ir socialiniuose tinkluose.
- Leisti užsiregistruoti keliais kanalais – el. paštu, telefonu, per formas.
- Aplinka ir prieinamumas:
- Planuoti ekskursijas įvairesnėse vietose.
- Pritaikyti ekskursijas judėjimo negalią turintiems žmonėms (maršrutai be laiptų).
- Rengti ekskursijas, nepriklausomas nuo oro – su apsauga ar atsarginėmis vietomis.
Taigi, apibendrinant Jūsų pateiktus siūlymus, kuriuose slepiasi jėga ir kurie mus verčia dar labiau pasitempti, išskyrėme šias tobulėjimo kryptis 2025-2026 metais.
Edukacijose
- Kurti daugiau edukacinių užsiėmimų paaugliams, su jiems pritaikytu turiniu.
- Edukacijas organizuoti ir savaitgaliais, taip pat jas organizuoti virtualiai.
- Edukacijose įtraukti daugiau jutiminių, sensorinių elementų (garsų, kvapų, vaizdų).
- Siūlyti edukacijas su veiksmais – žaidimais, užduotimis, kūrybinėmis dirbtuvėmis.
- Gerinti edukacijų garsinį ir fizinį prieinamumą, ypač lauko edukacijose.
Ekskursijose
- Kurti teminius ekskursijų ciklus.
- Riboti grupių dydį ir diegti audiogidus geresniam girdimumui.
- Įtraukti teatrinius momentus.
- Organizuoti daugiau ekskursijų vakarais ir savaitgaliais.
- Skelbti ekskursijas iš anksto, kad būtų lengviau planuoti dalyvavimą.
Dar kartą Jums didelis dėkui. Mes įsklausome! Su apklausos duomenis galite susipažinti čia.
Atnaujinimo data: 2025-05-01
Taip pat skaitykite:
„Žiburio“ pradinės mokyklos trečiokai leidosi į nuotaikingą istorinę kelionę
Sostinės širdyje Vilniaus „Ryto“ progimnazijos ketvirtokai supylė piliakalnius
Pažintis su Žemutinės pilies paslaptimis
Vilniaus Gedimino progimnazijos ketvirtokai Žemutinėje pilyje
Sekmadienio vakare – ekskursija apie pramogas Vilniaus pilyse